Miejsce pracy:Zobacz na mapie
Główna 9, 68-213 Lipinki Łużyckie, powiat: żarski, woj: lubuskieZobacz na mapie
Zakres obowiązków:
1) sporządzanie wymiaru zobowiązań podatkowych w zakresie podatku rolnego, leśnego,
od nieruchomości i od środków transportowych (osoby fizyczne i prawne);
2) prowadzenie kontroli podatkowej w zakresie w/w podatków;
3) prowadzenie czynności sprawdzających u podatników dot. prawidłowości i rzetelności danych wykazywanych w zeznaniach i informacjach;
4) kontrola i rozliczanie sołtysów inkasentów zobowiązań pieniężnych, sporządzanie listy do wypłaty z tytułu inkasa zgodnie z obowiązującą Uchwałą Rady Gminy;
5) prowadzenie ewidencji podatników podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości
i od środków transportowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
6) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym (o wielkości użytków rolnych) w oparciu
o akta podatkowe;
7) prowadzenie postępowania przygotowawczego w zakresie spraw karno-skarbowych
w stosunku do osób, które naruszyły przepisy o podatkach;
8) sprawozdawczość miesięczna w systemie SHRIMP Ministerstwo Finansów oraz systemie SRPP Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz sporządzanie innych sprawozdań w zakresie podatków, które ustawowo ciążą na samorządzie gminnym w zakresie prowadzonej ewidencji;
9) sprawozdawczość budżetowa w zakresie podatków;
10) prowadzenie rejestru i ewidencji podatników (osoby prawne i fizyczne);
11) przygotowanie projektów aktów prawnych (zarządzenia, uchwały, decyzje) wynikające z zajmowanego stanowiska;
12) przygotowywanie oraz opracowywanie materiałów do projektu budżetu w zakresie dochodów z tytułu podatków lokalnych;
13) przygotowywanie decyzji w sprawach dotyczących stosowania ulg podatkowych
tj. umorzenia, rozłożenia na raty lub odroczenia terminów płatności wyżej wymienionych podatków;
14) współpraca przy kontrolach wykonywanych przez pracowników Urzędu Gminy;
15) udział w zebraniach wiejskich;
Rodzaj umowy:
Umowa o pracę na czas określony
Praca tymczasowa oferowana przez agencję:
false
Wymiar etatu:
1
Zmianowość:
jedna zmiana
Liczba godzin pracy w tygodniu:
40.00
Data rozpoczęcia:
01.12.2023
Data zakończenia pracy:
Wynagrodzenie brutto:
od 5 000 PLN
System wynagradzania:
Czasowy ze stawką miesięczną
Zawód:
pozostali urzędnicy do spraw podatków
Typ propozycji:
Wymagania konieczne
Wykształcenie:
wyższe (w tym licencjat), kierunek: administracja lub prawo
Znajomość języków:
Zawód:
Staż pracy w zawodzie:
Umiejętności i uprawnienia:
Staż pracy ogółem:
[cbop.i18n.stazSerializer.lata]: 3
Inne wymagania:
1) obywatelstwo polskie,
2) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
3) niekaralność za przestępstwa popełnione umyślnie ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
4) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
5) wykształcenie wyższe pierwszego lub drugiego stopnia w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym,
6) co najmniej trzyletni staż pracy,
7) nieposzlakowana opinia,
8) prawo jazdy kat. B.
9) znajomość ustawy o podatku rolnym - Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym,
10) znajomość ustawa o podatku leśnym - Ustawa z dnia 30 października 2002r. o podatku leśnym,
11) znajomość ustawy o podatkach i opłatach lokalnych - Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
12) znajomość ordynacji podatkowej - Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa,
13) znajomość ustawy o ubezpieczeniu społecznym rolników - Ustawa z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników,
14) znajomość ustawy o opłacie skarbowej - Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej,
15) znajomość kodeksu postępowania administracyjnego - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego,
Wymagania dodatkowe:
1) preferowane wykształcenie wyższe o specjalności: administracja lub prawo,
2) doświadczenie w pracy w administracji samorządowej,
3) sprawna obsługa komputera, w tym pakietu MS OFFICE,
4) predyspozycje osobowościowe (dobra organizacja pracy, wysoka kultura osobista, dyspozycyjność, umiejętność nawiązywania kontaktów międzyludzkich, umiejętność negocjacji i mediacji, umiejętność interpretowania przepisów prawnych).
Wymagania Pożądane
Wykształcenie:
Znajomość języków:
Zawód:
Staż pracy w zawodzie:
Umiejętności i uprawnienia:
Wymagania Dodatkowe
Wykształcenie:
Znajomość języków:
Zawód:
Staż pracy w zawodzie:
Umiejętności i uprawnienia:
Pracodawca:
Urząd Gminy Lipinki Łużyckie
Krótki opis działalności gospodarczej:
Kierowanie podstawowymi rodzajami działalności publicznej
Sposób aplikowania:
bezpośrednio do pracodawcy
Adres:Zobacz na mapie
Główna 9, 68-213 Lipinki Łużyckie, powiat: żarski, woj: lubuskieZobacz na mapie
Język aplikacji:
polski
Wymagane dokumenty:
1) list motywacyjny,
2) życiorys CV z informacjami o wykształceniu i opisem dotychczasowego przebiegu pracy zawodowej,
3) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie (do pobrania ze strony internetowej BIP Urzędu),
https://bip.lipinki-luzyckie.pl/wakaty/9/status/1/
4) oświadczenie kandydata o posiadanym obywatelstwie,
5) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,
6) oświadczenie kandydata o braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
7) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy na stanowisku określonym w ogłoszeniu o naborze na wolne stanowisko urzędnicze,
8) kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie i kwalifikacje zawodowe,
9) kserokopie świadectw pracy z poprzednich miejsc pracy lub innych dokumentów potwierdzających okresy zatrudnienia,
10) kserokopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność, jeśli kandydat zamierza skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 a ust. 2 ustawy o pracownikach samorządowych,
Sposób kontaktu / przekazania dokum.:
Preferowane formy kontaktu: telefon, inny - Złożenie dokumentów aplikacyjnych u pracodawcy
Treść oferty mogła ulec zmianie. Zapoznaj się z najaktualniejszą wersją tutaj